torsdag 24 september 2009

Kan inte sova...Klockan är 01.23 och jag ör klarvaken. Det känns som om natten kommer bli lång.
Jag har fått min tidsbegränsade sjukbidrag förlängd men jag kan inte glädja mig. Jag blev väldigt lättad när jag fick beskedet men nu har det ersatts av samma tomhet jag känt ett tag nu.

Det är nog ekonomin som spökar nu. När jag gick igenom räkningarna denna månad tyckte jag det såg så bra ut men så hade jag glömt ett par som kom senare och plötsligt ser det lika mörkt ut som vanligt...suck...När ska jag kunna slappna av helt?

Jag är så trött hela tiden, det är så konstigt att jag inte kan sova. Kroppen skriker efter sömn men hjärnan vill liksom inte släppa till... Det gör att jag är som en zombie på dagarna och orkar ingenting. Det är promenaderna som prioriteras, men hemmet förfaller lite. Imorgon måste jag ta tag i det, få lite ordning omkring mig, då kanske jag mår lite bättre?

Jag har märkt att jag har svårt att känna empati när jag mår så dåligt själv, har svårt att ta till mig andras problem. Jag vill ju, men det fungerar bara inte... Det gör det jobbigt med listan, vill så gärna stödja de som mår dåligt men jag kan inte. Det kommer inga ord. Undrar om jag skulle behöva öka dosen på min depressionsmedicin? Just nu känns det så...
Hur som helst måste jag söka för darrningarna som till och från är ändå värre nu. Jag ska ta upp detta då också, och att jag vill vaccinera mig mot svininfluensan p.g.a. min astma.

Nej, nu måste jag göra ett försök att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar