fredag 14 augusti 2009

Fredag

Tiden går fort, snart är det dags att söka om sjukbidraget och jag ska träffa läkare och FK på VC på tisdag...Jag är jätterädd för vad de ska säga. Vet ju många som blivit utskrivna från FK som arbetsföra trots att de absolut inte är det. Hur skulle jag kunna jobba?

Annars går höststädningen vidare här hemma, det tar tid. Idag fick jag hjälp av mina döttrar. Min äldsta skurade badrummet, dörrar och karmar och lillsnuttan torkade lister. Vilken tur jag har som har dom! Men det är jobbigt att behöva hjälp, mer än de förstår...

På måndag ska pappa operera ögonen för starr. Han hoppas på att kunna läsa igen och jag håller tummarna att inget går snett... Det är svårt att accceptera att föräldrarna börjar bli gamla för när de blir det blir ju tiden de har i livet kortare och kortare, oundvikligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar